اسید هیومیک چیست؟

  • Industry
  • بازدید: 771

هیومیک اسید از خاک رس لئوناردیت تشکیل شده است و در میان متراکم ترین مواد ارگانیک است. آنالیز عناصر هیومیک اسید نشان می دهد که از مقدار زیادی کربن و اکسیژن (حدود 50% و 40%) تشکیل شده است...

هیومیک اسید همچنین شما هیدروژن (حدود 5%) و نیتروژن (حدود 3%) ، فسفر و گوگرد هر دو کمتر از (1%) نیز میشود. هیومیک  اسید مجموعه ای از ماکرو مولکول های متصل به هم است. اندازه این مولکول ها کمتر از 1000 تا بیشتر از 100/000 دالتون است و جرم کمتر نشان دهنده مواد جدیدتر است.

هیومیک اسید چه کاری انجام میدهد؟

هیومیک اسید عناصری مانند آهن،منیزیم،کلسیم و سایر مواد اصلی را به  گیاهان اضافه میکند.

هیومیک اسید همچنین سرعت دریافت یون را از طریق مکانیزم های مختلفی افزایش میدهد و مانع رسوب دادن گیاهان میشود. یکی دیگر از تأثیرات مستقیم و مثبت هیومیک اسید کاهش مقدار آهن های سنگین داخل خاک را کاهش میدهد. تحقیقات نشان داده است که آهن های سنگین، به همراه هیومیک اسید داخل خاک ذخیره میشود.

هیومیک اسید چه فوایدی برای گیاهان دارد؟

هیومیک اسید دریافت مواد معدنی، مقاومت در برابر خشکی و سرعت جوانه زدن بذرها را افزایش میدهد و همچنین فعالیت های میکروبی را در خاک افزایش میدهد و به رشد ریشه ها کمک میکند. هیومیک اسید همچنین مقدار مواد معدنی را در کودهایی که به خاک اضافه میکند و یا از قبل در خاک هستند را بیشتر میکند و همچنین به تهویه خاک از داخل کمک میکند. در ضمن PH خاک را تا حد خنثی کاهش میدهد و نمک زیادی را از اطراف ریشه دور میکند. تمامی این موارد به سلامت گیاه و رشد بهتر آن کمک میکنند.

چاپ  ایمیل