انواع سمپاش ها

  • Industry
  • بازدید: 704

سمپاش ها در کشاورزی برای اسپری کردن مایعات مثل آب،حشره کش ها،آفتکش ها،بعضی از کودها و همینطور کشتن علف های هرز استفاده میشوند...

سمپاش های کشاورزی ازقطعات مختلفی مثل پوزه ، مخزن ، تلمبه ، تنظیم کننده فشار، سوپاپ و پمپ مایعات تشکیل شده است. بعضی از سمپاش ها قطعه مخصوص تزریق نیز دارند و در سایزها و مدل های مختلف روانه بازار میشوند.

سمپاش ها همچنین برای مصارف مختلف طراحی شده اند،برای مثال باغبانی ، گیاهان ، درختان ، میوه ها ، پرورش دام و کنترل علف های هرز.

 انواع سمپاش ها 

- سمپاش پشتی

- سمپاش قابل حمل

- سمپاش غباری

- سمپاش اچ تی پی

- سمپاش باغستان

- سمپاش حامل هوایی

سمپاش کوله پشتی 

مخزن پشت متصدی دستگاه و شلنگ متصل به آن در دست متصدی قرار میگیرد. این سمپاش سه نوع مختلف دارد: شارژی ، دستی ، سمپاش دوکاره شارژی و دستی.

سمپاش قابل حمل

با موتور الکتریکی یا بنزینی کار میکنند و لوله خرطومی دارند. این نوع سمپاش مخزن شیمیایی که مخصوص آفتکشی،حشره کشی یا مایعات شیمیایی هست را ندارند.

سمپاش غباری

یک نوع سمپاش کوله پشتی است که با یک موتور الکتریکی مایعات شیمیایی را به حالت غبار در می آورد. مخصوص پاشیدن آفتکش ها در باغستان ها و یا مزارع چای و قهوه و گلخانه ها است. کاربرد این سمپاش در هوای بادی کاهش می یابد و کشاورز باید مراقب باشد که با استفاده بی موقع از آن باعث پخش شدن آفتکش در هوا نشود.

سمپاش اچ تی پی

پمپ سه پیستونه با سر برنزی است که مخصوص اسپرییکنواخت و بافشاربالا سرتاسر زمین کشاورزی است. بزرگترین فایده این سمپاش کارکرد طولانی و مصرف برق بهینه آن است. این نوع سمپاش نیز انواع شارژی ، دستی و دوکاره را دارد.

سمپاش باغستان 

برای پاشیدن آفتکش ها، تنظیم کننده های رشد گیاه و مواد مغذی برگ به درختان باغستان استفاده میشوند. این سمپاش روی تراکتور نصب می شود و برای مناطق پهناور استفاده میشود.

سمپاش حامل هوایی

برای سمپاشی با سرعت بالا استفاه میشود. از 130 تا 250 کیلومتر بر ساعت سرعت این سمپاش است.

سمپاش ها براساس فشار به دو سته تقسیم میشوند:

سمپاش  های فشار کم 

این نوع سمپاش ها روی تراکتور ، یدک کش و کامیون نصب میشوند. سایز مخزن این سمپاش به اندازه زمین کشاورزی شما بستگی دارد. سمپاش کامیونی میتواند 2500 گالن در مخزن خود جای دهد و تا 18 متر قدرت پاشیدن دارد. سمپاش یدک کشی به اندازه 1000گالن ظرفیت دارد و کوچکترین نوع سمپاش کم فشار می باشد.

سمپاش های فشار زیاد

سمپاش های فشار زیاد برای درختان بلند و بوته های پرپشت استفاده میشود. در مقایسه با سمپاش های فشار کم، این سمپاش سنگین تر و گران تر است.

چاپ  ایمیل