کود درخت

چگونه یک درخت را بارور کنیم؟

  • Industry
  • بازدید: 795

دلیل اصلی کود دهی درختان و درختچه ها تقویت سلامت آنهاست تا آمادگی بهتری برای مبارزه با آفات، بیماری ها و استرس های محیطی داشته باشند. در حالی که کود نمی تواند همه مشکلات یک درخت را حل کند، اما به آن فرصت مبارزه می دهد.

 
 آیا درخت من به کود نیاز دارد؟
درختانی که در زیستگاه طبیعی خود رشد می کنند باید به تمام مواد معدنی مورد نیاز برای بقا و رشد دسترسی داشته باشند. هر کاری که می توانید برای تقلید از آن زیستگاه انجام دهید می تواند نیاز به کود را کاهش دهد. این ممکن است شامل اجازه دادن به برگ‌ها روی زمین در پاییز به جای بالا بردن آنها باشد. با این حال، این احتمال وجود دارد که با وجود بهترین تلاش شما، نیاز به کود به طور کامل از بین نرود.
 
 چه زمانی باید درختم را بارور کنم؟
زمان مناسب برای کود دهی درختان در اکثر آب و هوای معتدل شمالی از پاییز تا اواسط بهار است. در این مواقع، ریشه‌های درخت مواد مغذی را از خاک می‌گیرند و آن‌ها را برای عملکردهای مهم سلامتی مانند رشد ریشه و مقاومت در برابر بیماری به کار می‌برند، نه اینکه صرفاً رشد جدید را از بین ببرند. در طول فصل رشد، کود دهی می تواند به درخت کمک کند تا بر کمبود مواد معدنی غلبه کند و با عفونت ها مبارزه کند. اگر در اواسط تا اواخر تابستان کود دهی می کنید، از فرمولاسیون های حاوی نیتروژن پرهیز کنید زیرا این باعث رشد ضعیف و جدید می شود که ممکن است به راحتی در زمستان آسیب ببیند.
  
کود را کجا بگذارم؟
گسترش شاخه ها معمولاً کوچکتر از سیستم ریشه است. هدف از کوددهی این است که مواد مغذی را در جایی قرار دهیم که به بهترین وجه توسط ریشه درخت جذب شود. بنابراین، کوددهی در کل سیستم ریشه ضروری است. به طور کلی، ریشه ها به خوبی فراتر از دسترسی بیرونی شاخه های درخت گسترش می یابند. کود باید در زیر ریشه هر گونه گیاه رقیب مانند چمن یا دیگر پوشش زمین قرار گیرد. پخش کود دانه ای روی چمن ممکن است چمن شما را سبزتر کند، اما احتمالاً به درخت شما کمکی نخواهد کرد.
  
به چه نوع کودی نیاز دارم؟
کودها از درشت مغذی ها (نیتروژن، فسفر و پتاسیم) و ریز مغذی ها (مانند آهن، منیزیم و منگنز) تشکیل شده اند. این مواد معدنی همگی اثرات متفاوتی بر رشد درخت دارند و درختان مختلف به فرمولاسیون متفاوتی نیاز دارند. مهم است که اطمینان حاصل کنید که از کود مناسب برای درخت خود استفاده می کنید. برای اطلاع از نحوه تهیه کود مناسب برای درختان یا درختچه های خود، اینجا را کلیک کنید.
چاپ  ایمیل