کود مایع

کود مایع چیست؟

کود مایع چیست؟ کود مایع نوعی غذای گیاهی است که به شکل مایع در می آید. استفاده از کودهای معدنی اغلب ساده‌تر است و زمانی که گیاهان به آن بیشتر نیاز دارند - زمانی که علائم استرس را نشان می‌دهند - می‌توان آن را اعمال کرد.

محلول‌های غذایی گیاهی مایع برای افرادی که به کودهای معدنی دسترسی ندارند یا توانایی خرید آنها را ندارند عالی است. آنها همچنین به کاهش اثرات زیست محیطی کمک می کنند و به کاربران اجازه می دهند فرآیند خرد کردن و مخلوط کردن مواد خشک را دور بزنند. کودها با تامین مواد مغذی به ریشه گیاهان و خلاص شدن از هرگونه مواد سمی در خاک و آب عمل می کنند که منجر به بهبود رشد گیاه و طعم و رنگ بهتر در میوه ها و سبزیجات می شود.

چگونه انتخاب کنید کدام کود مایع با نیازهای شما مطابقت دارد؟

انتخاب کود مناسب برای باغ شما بخش مهمی از باغبانی است. چه بخواهید سبزی، میوه یا گل بکارید، مهم است که با کودهای مناسب آماده شوید. بسیاری از انواع کودها می توانند به شما در دستیابی به نتایج دلخواه کمک کنند. این کودهای مایع با کارایی بالا بهتر است به عنوان اقدامات پیشگیرانه به جای راه حل های سنتی استفاده شوند. می توان آنها را به صورت کنترل شده و به موقع اعمال و آبیاری کرد تا فواید آنها به حداکثر برسد و در طول فصل رشد تمام نشوند. علاوه بر این، کودهای گرانول اغلب برای فعال کردن به آب نیاز دارند تا در طول فصل رشد در دسترس باقی بمانند.

زمان استفاده از کود مایع

کود مایع بهترین راه برای استفاده زمانی است که می خواهید بیشترین بهره را از سبزیجات خود ببرید. بسیاری از باغبانان مانند من به طور مرتب از کود مایع در باغچه های خود استفاده می کنند. این یک محلول مایع است که مواد مغذی در آن وجود دارد و زمانی که در زمان مناسب استفاده شوند بهترین عملکرد را دارد. زمان مشخصی برای استفاده از کود مایع وجود ندارد زیرا گیاهان مختلف به مقادیر متفاوتی از مواد مغذی نیاز دارند و زمان بندی به گیاه و شرایط فردی بستگی دارد.

چگونه کود مایع را به باغ خود اضافه کنیم؟

به دو روش می توانید کود مایع را در باغ خود اعمال کنید. می توانید آن را بر روی گیاهان بریزید یا اسپری کنید. در مورد کود مایع، باید صبور باشید و اجازه دهید مواد مغذی قبل از آبیاری در خاک فرو برود. این به این دلیل است که کود مایع به زمان نیاز دارد تا تجزیه شود و توسط گیاهان جذب شود. اطمینان حاصل کنید که در هر بار فقط از مقدار کمی کود مایع استفاده می کنید تا بتواند به اندازه کافی توسط گیاهان شما جذب شود. کودهای مایع کارآمدتر از کودهای دانه ای هستند، زیرا تمایل به آزادسازی سریع نیترات و فسفر دارند، برخلاف کودهای دانه ای که تا شش هفته طول می کشد تا به طور کامل تجزیه شوند.

بایدها و نبایدهای استفاده از مواد غذایی ارگانیک در مقابل مواد غذایی گیاهی مصنوعی

غذای گیاهی ارگانیک فواید متعددی دارد. سرشار از ترکیبات آلی است که به رشد بهتر و قوی تر گیاهان کمک می کند. غذای گیاهی مصنوعی برای سال‌ها منبع اصلی مواد مغذی بوده است زیرا ارزان‌تر و آسان‌تر تهیه می‌شود. اهمیت استفاده از غذاهای ارگانیک یا مصنوعی را نمی توان نادیده گرفت زیرا به نوع گیاهی که در حال رشد هستید بستگی دارد. به طور کلی، سبزیجات ارگانیک معمولاً گران‌تر هستند، اما فواید زیادی هم برای خاک و هم برای سلامتی شما دارند. راه‌های مختلفی برای مراقبت ارگانیک از باغ شما وجود دارد - از انتخاب روش‌های کاشت سالم تا حفظ کود مناسب.

 

چاپ