نکات ایمنی برای استفاده از آفتکش ها

نکات ایمنی برای استفاده از آفتکش ها

  • Industry
  • بازدید: 924

آفتکش ها میتوانند از طریق تنفس، دهان، چشمها و یا پوست وارد بدن شوند. پوست معمولاً بیشتر از سایر نقاط در معرض آفتکش ها قرار دارد، پس باید توجه داشته باشید که تا حد ممکن پوست خود را بپپوشانید. پیش از باز کردن در آفتکش، البسه مناسب و ایمن بپوشید.

تجهیزات ایمنی شخصی(PPE)، شامل لباس یا دیگر تجهیزاتی میشود که جهت محافظت از شخص هنگام تماس با آفتکش استفاده میشود. پوشاک و تجهیزات باید طبق نوشته روی بسته بندی انتخاب شود، برای مثال: تیشرت آستین بلند، شلوار بلند، سرهمی مخصوص کار، دستکش های عایق که چرمی یا پارچه ای نباشد، چکمه های پلاستیکی، کلاه، عینک ایمن. استفاده از لنز طبی در چشمها باعث حبس شدن مواد در چشمها میشوند،پس از محافظ چشم استفاده کنید و یا هنگام استعمال و یا مخلوط کردن آفکش ها از لنز استفاده نکنید.

 نکات ایمنی هنگام استعمال یا مخلوط کردن آفتکش ها 

- هرگز هنگام استفاده و مخلوط کردن غذا نخورید و یا سیگار نکشید. با این کار به راحتی ذرات آفتکش را با دستان خود وارد دهان می کنید. لازم به ذکر است که بعضی از آفتکش ها اشتعال زا هستند.

- دستورالعمل های استفاده را از روی بسته بندی بخوانید.

- از آفتکش ها تنها برای مواردی که روی بسته بندی نوشته شده است استفاده کنید.

- تنها از مقادیری که روی بسته بندی پیشنهاد شده و دز شرایطی که نام برده  شده است استفاده کنید.

- استفاده از مقادیر دوبرابر تأثیر دو چندان نخواهد گذاشت. با این کار تنها به خود ، دیگران، گیاهان، محیط و حیوانات خود آسیب می زنید.

- آفتکش ها را در محیط باز یا تهویه شده مخلوط یا رقیق کنید. (برای اندازه گیری مقادیر، هرگز از قاشق ها و پیمانه های داخل آشپزخانه استفاده نکنید.)

- تنها مقادیری که نیاز دارید را مخلوط یا رقیق کنید. سعی نکنید مقدار بیشتری برای آینده ذخیره کنید، زیرا آفتکش رقیق شده در طول زمان تأثیر خود را از دست می دهد.

- کودکان، حیوانات خانگی (اعم از ماهی ها و پرندگان)، اسباب بازی ها را از محیطی که در آن آفتکش را مخلوط و یا رقیق کرده اید ، دور نگه دارید.(زمان مناسب معمولا روی بسته بندی نوشته شده است، اما اگر ذکر نشده است، تا زمانی که آفتکش خشک نشده است، وارد آن محیط نشوید.)

- اگر آفتکش به لباس شما پاشیده است، لباس را دور بیندازید و آن بخش از بدن که با آفتکش در تماس بوده است را با آب و صابون بشویید. سپس با لباس پاکیزه و جدید به کار خود ادامه دهید

- آفتکش هایی که به شکل طعمه هستند را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید.

 

چاپ  ایمیل